.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طبیعی بودن بروز علائم خفیف در تزریق کنندگان واکسن کرونا
بروز علائم خفیف مانند تب در افرادی که واکسن کرونا می‌زنند،طبیعی است.

به گزارش شمال نیوز، دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن‌ها باید بتوانند سیستم ایمنی را تحریک کنند، گفت: ممکن است افرادی که واکسن کرونا تزریق کرده اند به میزان کمی دچار تب شده و یا علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا را داشته باشند که قابل پیش بینی و طبیعی است.

او شایعه بستری شدن کادر درمان در پی واکسیناسیون را تکذیب کرد و افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از تاثیر این واکسن به جز علایم بسیار طبیعی از جمله تب خفیف تاکنون مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن اسپوتنیک وی روسیه در چندین کشور دنیا در حال استفاده است، گفت: ۴۸۰ دوز واکسن کرونا به مراکز درمانی مازندران اختصاص یافت که برای ۲۴۰ نفر تزریق شد.

دکتر موسوی افزود: در قدم اول کارکنان کادر درمانی که در بخش مراقبت‌های ویژه که مستقیم با بیماران کرونایی در تماس هستند واکسینه می‌شوند.

او همچنین به ورود دومین محموله از این واکسن به کشور در روز گذشته اشاره کرد و گفت: قطعا میزان واکسیناسیون در آینده افزایش پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: واکسیناسیون در ۴ فاز انجام خواهد شد و به ترتیب افرادی که مستقیما با این ویروس درگیرند در نوبت دریافت واکسن هستند و بعد از آن بیماران بسیار پرخطر نظیر افراد سن بالا و بیماران زمینه‌ای از قبیل سرطان در مرحله بعد قرار دارند.

او گفت: حدود ۷۰ درصد جمعیت باید واکسن را دریافت کنند تا ایمنی بوسیله واکسن بطور کامل حاصل شود.
وضعیت شکننده کرونایی در مازندران

دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: خوشبختانه بعد از چندین هفته که از نظر رنگ بندی مازندران در شرایط مناسبی نبود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و تشدید محدودیت‌های کرونایی سه شهرستان استان برای اولین بار آبی شد.

اواین وضعیت را شکننده دانست و افزود: به محض اینکه رعایت شیوه نامه‌ها بهداشتی دچار اشکال شود این رنگ بندی‌ها به سمت تیره‌تر شدن پیش خواهد رفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.